PDA

View Full Version : My first ever pixel art


Newten5
September 5th, 2005, 10:37 AM
Well here it is, its my first try and its not perfect, its May:
http://img309.imageshack.us/img309/2403/may9rb.png
Comments???

~Newten5

AJUST
September 5th, 2005, 10:45 AM
Your FIRST try? That's amazing. It really is. You have a bright future.

Signomi
September 5th, 2005, 10:47 AM
Fantastic! I told you over PM that was awesome <33

Karasuma
September 5th, 2005, 10:49 AM
Yes, yes,yes. Very Good.^.^

Newten5
September 5th, 2005, 10:50 AM
Thanks ^_^ I suppose I just used my spriting skills with my drawing skills and made it work XD I don't think I will get as good as you though Signomi :P Umm.....so yeah, thanks ^_^

~Newten5

Renagadez
September 5th, 2005, 10:50 AM
wow,you da man,perfect for a first try

edit:wait...it would be perfect if you gave her her missing eyebrow back :D

Signomi
September 5th, 2005, 10:53 AM
What? Anything is possible my dear ^_^ Perhaps sooner or later I'll get pwned by more of your pixel art! If you make anymore that is :)

Newten5
September 5th, 2005, 10:53 AM
wow,you da man,perfect for a first try

edit:wait...it would be perfect if you gave her her missing eyebrow back :DWoa O.o lol I better fix that right away! XD

Karasuma
September 5th, 2005, 10:54 AM
What will be your second one? Is it Brendan?

AJUST
September 5th, 2005, 10:55 AM
ROFL! Missing eyebrow... I didn't even notice.

Newten5
September 5th, 2005, 10:58 AM
Second one....I dunno O.o Thats if I make a second one XD
Completely offtopic:AJUST where did you get that wicked trainercard?
:P ^_^

~Newten5

Karasuma
September 5th, 2005, 11:00 AM
will you post it here or make a new thread?

Newten5
September 5th, 2005, 11:03 AM
I dunno, as I said, I might not even make it. OK, I fixed the eyebrow problem:
http://img349.imageshack.us/img349/7199/may1rl.png
Better?

~Newten5

Karasuma
September 5th, 2005, 11:04 AM
Yup, I give it a 10/10 ^_^

Newten5
September 5th, 2005, 11:09 AM
Hey look, I opened it in Irfanview and made it slightly more cartoonish and less pixelish XD
http://img308.imageshack.us/img308/86/may3vp.png
Lol just thought I would try it XD

~Newten5

Signomi
September 5th, 2005, 11:14 AM
You could've tried sharpening it a bit more =O It hurts my eyes looking at that -_-

Newten5
September 5th, 2005, 11:18 AM
lol I was only messing around with it, the original will always be the best ^_^

~Newten5

Signomi
September 5th, 2005, 11:22 AM
I know...but it still hurts my eyes -looks at it, goes blind- XD -gets hit by frying pan-

Anyway, yush, you should make another one =D

Karasuma
September 5th, 2005, 11:28 AM
Hey look, I opened it in Irfanview and made it slightly more cartoonish and less pixelish XD
http://img308.imageshack.us/img308/86/may3vp.png
Lol just thought I would try it XD

~Newten5

Ah!!!!! What have you done to my eyes!!!!!! Let me put my sunglasses :cool:
Ah better. Not bad

AJUST
September 5th, 2005, 11:30 AM
Second one....I dunno O.o Thats if I make a second one XD
Completely offtopic:AJUST where did you get that wicked trainercard?
:P ^_^

~Newten5

Glad you like it.
Composed it all by myself. :D

Karasuma
September 5th, 2005, 11:32 AM
Glad you like it.
Composed it all by myself. :D

Could you make me one? :chinese:

AJUST
September 5th, 2005, 11:43 AM
I don't normally take request, but sure. I'll need some info. (Check my card for what I need.)

Esupio
September 5th, 2005, 11:58 AM
as you said not perfect but providing humour for me with missing eyebrow
you've said that stuff's your first before when its not so I'm not trusting you tottally on that

Newten5
September 5th, 2005, 01:48 PM
Actually it is the first time I have done pixel art. The only thing thats similar is spriting, but incase you havn't noticed there are just a few differences ^_^

~Newten5

Karasuma
September 5th, 2005, 01:51 PM
Actually it is the first time I have done pixel art. The only thing thats similar is spriting, but incase you havn't noticed there are just a few differences ^_^

~Newten5

I'm supporting you all the way Newten5^_^

P.S.: Can U give me some good rep, someone gave me a bad one, Pretty please? :nervous:

Newten5
September 5th, 2005, 01:56 PM
Well your not supposed to ask for it really, but you do post in all my threads........
Oh, and Im thinking of doing an enlarged version of a pokemon sprite next ^_^

~Newten5

Esupio
September 6th, 2005, 05:23 AM
spriting is a form of pixel art
sprites are small versions of pixel art
*end lesson*
I've just noticed it looks like she has half an apple in her cheek and her neck I know you can't see half of it but it looks ridiculosly thin

Newten5
September 6th, 2005, 05:31 AM
Its OK, it was my first try after all :P Oh and no spriting is completely different, your a spriter arent you? Then you have a go at pixel art and tell me its the same XD Its much harder!

~Newten5