Go Back   The PokéCommunity Forums > papayaperson
Reload this Page Conversation Between papayaperson and reshilegend

Notices
For all updates, view the main page.



Conversation Between papayaperson and reshilegend
Showing Visitor Messages 1 to 15 of 52
  1. papayaperson
    July 12th, 2013 06:24 PM
    papayaperson
    Omg I'm such a mess xD Fixed it. Also I think the sprite looked better with it's eyes closed.. I think Dunsparce has it's eyes closed for a reason... xD It makes sense to keep them open, but I think it looks better with them closed.
  2. reshilegend
    July 12th, 2013 02:59 PM
    reshilegend
    I just noticed there's another mistake in your post, but this time it's just a typo. "Spetember"
  3. papayaperson
    July 12th, 2013 05:16 AM
    papayaperson
    Yeahh I'm studying Macargo, Slugma, and Golem for that one
  4. reshilegend
    July 12th, 2013 04:57 AM
    reshilegend
    Maybe you could try to make the bottom of your lava fakemon more round/wavy so that it looks like real flowing lava. Also, the small rock pieces on his body shouldn't be all the same size.
  5. papayaperson
    July 12th, 2013 04:47 AM
    papayaperson
    Yes I'll give him credit cuz I've already started saving the sprites he has that I want xD I PM'd you which ones I already saved.
    Lol yep! I've been looking at Slugma and Muk to get some ideas to fix up Tankle, he looks a little better right now, I'm just fixing the shading.
  6. reshilegend
    July 12th, 2013 04:44 AM
    reshilegend
    Yeah I wanted to check if the sprite resource you were talking about was the same that I saw. I really like the sprites by Chaos Rush and they seem to be the best available now.
    Then I found your thread
    I'm not a good spriter so I can't really help you more than I already tried, sorry. But it's cool to see that people like the sprites and can help you.
    Going to make a list with the original pokemon now.
  7. papayaperson
    July 12th, 2013 04:35 AM
    papayaperson
    I see you found my thread :D Just wanna get some tips on the sprites I made. I updated it with another one I made now if you wanna see that...
  8. reshilegend
    July 12th, 2013 04:02 AM
    reshilegend
    Ugh, so many VMs xD
    I saw your first fakemon designs and I couldn't help laughing, sorry lol. Not because they're that horrible, but because of the comparison with your newer sprites. You are a way better spriter now. The Fakemon on DA are much better. But with some work pretty much all of your Fakemon can become amazing, just look at Orslit! Oh and of course it's all practice now, I know you're not very experienced at spriting yet. You definitely made some progress though!
    Yukanowl. Sounds. Amazing. :D
    I'm giving the final evo that name, it just sounds ep!c.
    Hagesnowl sounds good as well, but I think I'd prefer a shorter prefix for the basic, small owl. Just keep collecting ideas and I'm sure we'll find a good name.
    I'll send you a PM about the original 'mons.
  9. papayaperson
    July 11th, 2013 05:38 PM
    papayaperson
    Also tell me ASAP which original Pokemon you may want to include. I'm saving some 5th gen style sprites (64x64 in size) to replace old ones. I'm also including some 4th gen, maybe 5th gen Pokemon.
  10. papayaperson
    July 11th, 2013 04:20 PM
    papayaperson
    Lol well Yukanowl can be one Owl's name (Yukan'na is Japanese for Courageous, and Yukan could also be a corruption of Yukon, which is very cold and suiting for an Ice-type) and the other evo could be Hagesnowl (Hageshi is Japanese for Fierce). I feel clever now
  11. papayaperson
    July 11th, 2013 02:43 PM
    papayaperson
    Yeah, I'm looking through some spriting tutorials to figure out texture, and I'm looking at official sprites and studying some of them to learn textures.
    I'm gonna play with them while spriting. I'm using a new method of doing so, so it'll be easier for me to change stuff while I'm spriting xD
    Also look at my album here, since I think these old fakemon need major work more than the ones in my dA gallery. Lol I finally decided upon Beadle's evolution xD The concept art is in my dA gallery (the Bug/Psychic-type) but I changed that design quite a bit and I'm spriting it now alongside Beadle. I'm also gonna rename it...
    Lol I'll wait until you play around with my designs, cuz tbh I'm spriting the current designs for practice. Whatever I do now isn't going into the game xD
  12. reshilegend
    July 11th, 2013 02:02 PM
    reshilegend
    The sprites aren't bad, but they don't look as good as official Pokemon sprites imo.
    I'd probably change the design of the Fakemon before starting to sprite since that needs to be done first (unless you're changing the design while spriting).
    I'll take a look at your gallery and revamp some of your Fakemon like I promised. Not too much will be changed, only minor things. So can you maybe wait until I've done that? I know you're gonna visit Germany soon but good designs need time ;D
  13. papayaperson
    July 11th, 2013 10:41 AM
    papayaperson
    Hey I tried my hand at spriting with a new style It definitely needs improvement but if I send some sprites to the spriters to be revamped that will definitely speed up the process Btw I'm gonna e-mail them to you... Tell me what you think is wrong with them. I know they don't look right but I can't figure out why...
  14. papayaperson
    July 9th, 2013 12:37 PM
    papayaperson
    Thanks xD Just designed that now
    I like it! It looks much better now without the silly little cave xD
  15. reshilegend
    July 9th, 2013 12:24 PM
    reshilegend
    Dat new avatar.

    So, what do you think about the new Lowlite?

All times are UTC -8. The time now is 12:04 PM.