The PokéCommunity Forums  

Go Back   The PokéCommunity Forums > Members List
Sign Up Rules/FAQ Live Battle Blogs Mark Forums Read

Notices


Tox's Profile Picture

Tox Tox is offline

fight me

Visitor Messages

Showing Visitor Messages 31 to 40 of 91
  1. giradialkia
    July 3rd, 2010 04:42 PM
    giradialkia
    Again, I thought I already replied. Sorry, it sounds like a crap excuse, but it's so true!

    Anyway, I FINALLY got broadband today- actually typing this on the computer. 3 Broadband, but it's brilliant so far anyway. I've a 15 gig download limit which I'll never use, lol..
    The reply I thought I sent before had agreed with you about the sig, but I've changed it now, regardless. I've since had to switch to Ruby, because Emerald was being a handfull to script with. I can do them, but when I actually put them into the game, they would make the maps go all glitched. That means they were overwriting the Map Data, which is easily fixed, just repoint the scripts to anoter offset.
    Didn't work. I expanded the ROM (made it twice the size, with the expanded part being nothing but free space), and the script program wouldn't allow me to compile the scripts in the expanded area.
    Long story short, Ruby lets me script, so for progress' sake I switched. I'm still looking for a way to make Emerald work for me, so when that happens I'm going back to it.

    Jaysus, may go down to this pub of yours! I do love food. And drink, for that matter XD That's cool, though, I'm sure it'll work out great.
    Ak, parties. Had a 19th last weekend, have a 19th next weekend. I love that my friends are so old, hahaha. This next one is instead of Oxegen, which I doubt I'll ever see in my lifetime. No worries, alcohol and YouTube is a good substitute :D (Ok, no, it's not, at all, but w/ever)...

    Overworlds... Actually, there is one. You know those Engineer/Worker lads in the mine in DPPt, Oreburgh City? Could you do a FR one of them, please? Sorry, I always pick the ones with the awkward hats :3
    I'll have a Heroine sprite for you to overworldify, soon. Finally got off my ass and made an effort on it. I'm working on the hair, it's a bit tricky (not to scare you, lol) but I should have it soon. And I'lll actually be able to upload it from my computer, because I FINALLY GOT THE REAL INTERNET! I'm just so frickin happy, lol.
    So, how're you doing?

  2. giradialkia
    June 22nd, 2010 11:05 AM
    giradialkia
    Damn, I keep trying to reply and something else distracts me... I REFUSE to take too long anymore.
    Anyway, they're fine dude. As a matter of fact, I've tweaked them slightly, and they're inserted, running/walking frames too. Thanks a million, man
    Anyway, I have ONE exam left, and it's not til Thursday. Had Physics yesterday, and.. Yeah, twas alright. I just can't wait for Saturday, it's going to be brilliant.
    Lol, saving up for a car. I've never even thought about that, even though alot of my friends drive, and some of them with their own cars. Two of them have Hiluxes, which is funny, seeing a massive... Jeep truck yoke coming into school every day.
    Yeah, I've found out the cause of the scripting problems, and I've been glancing at an accurate tutorial now and again. Still practicing, but I'll get there soon at this rate. I just need a few events to put in screenshots so the thread looks decent when I put it up. I could just do map shots, but that would only show graphical edits, so.. I need to script stuff
    My bad, I dumb- you did tell me about the pub before. Hopefully you'll get more than old people now :D
    I was thinking... I'm not sure what starters I should use for this wee hack, lol. I mean, I'd planned on having Fakemon in the future, and have Fakemon starters, but until then I need placeholders. I've inserted the Sinnoh starters, which starters do you think I should use? (collectively, as in the Kanto starters or Sinnoh starters, etc). I could insert the gen 5 starters, but I.. Don't want to, lol.
    So how was that party a couple nights ago?:D

  3. giradialkia
    June 16th, 2010 03:53 PM
    giradialkia
    AHA!
    Hi, it's been ages! No worries, you're entitled to be busy/late, I've been late loads of times- it's fine, it's just great to hear from you, man :)
    Regarding the Leaving, thanks- 4 more left. I finish next Thursday, feckin second last day. Music :/ but it's the 3 between now and Thursday I'm more worried about. Friday will be hell- German and Design. Monday will be very "meh", it's Physics. Just want to get them out of the way, and get on with the summer. So much drink to catch up on. What's brilliant is my best friend's 19th is on next Saturday too, so there's like.. Twice as much drinking to do. I exaggerate the amount I'll drink myself, but it'll still be class :P
    Actually, no, I'm not going to college until next year. Talked it over with the aul ones, we decided I was a bit too young for it, this year- I'm 17 in September, so like a whole year of being in College but not being a legal adult. I kinda regret the decision now, but there's nothing else for it but to look for a job for the year and save up for it. When I do go, I'm thinking of doing Arts in NUIG, for Irish and Maths teaching. Originally I'd Irish and Music in mind, but NUIG doesn't do it, and I've the year to think it over, anyway.
    HGSS... I actually restarted since, haha. Was tired of trying to grind. I'm at Clair's gym now though, with a Meganium, Pidgeot, Graveller and Gyarados all around 38. I went through it alot slower this time, and made use of the PokeWalker. I usually just shook the crap out of it, but I've unlocked a load of the courses on it, and got things like Smoochum and Elekid and Murkrow before you can get them in-game, which is cool. If you walk around without anything in it, a Wild Pokemon "joins" you for a stroll after a while, which is cool. Usually common things like Zubat, but I was still surprised, as I hadn't remembered it was in my pocket.
    Ah, the sprite. Still haven't done out properly, but got the sketch done. You'll see in my album the latest Infinity spoiler- put up yesterday- has the Player's silhouette. That was literally a 3 second edit of Red's overworld (I just added hair to the top- I think I'm still gonna need you to do it for me, if you want), I left it black because of that. It's so easy to look mysterious, lol- just don't show certain things and constantly say "coming soon". It is though, I just have to solve some scripting problems I'm having- after several attempts, I now actually know how to write several different kinds of scripts for the game- but they don't work. I mean, I'm absolutely certain that I'm doing everything right, but it just won't work, so I've to see if anyone knows what's going on. Should be fine, though, I expect to have a thread within a few weeks of finishing the Leaving.
    Thanks again for the well-wishing. It's just so damn tedious, I just want them to be done. I mean, some people are finishing tomorrow, whereas the music class (incl. me, duh) are waiting til next thursday. They should have a few subjects going on at once. Complicates the system and all, but... Well, I wouldn't care :D
    Another day off tomorrow, six or seven hours wasted studying :( bleah. It'll pass.
    Despite my whinging, I'm good thanks :) got €50 from my uncle for footin turf (you can't say "footing, it feels wrong :3), I want Final Fantasy 13 after the Leaving... But I'm not quite sure why.
    Have you seen the 3DS? It actually seems pretty impressive. But something else I want but haven't enough money for... Feck it, I'm saving up for a laptop.
    So are you still in school now? Or did I pick that up wrong? Again, great to hear from you dude :) (so sorry for the uber long message, lol).

  4. giradialkia
    May 30th, 2010 03:37 AM
    giradialkia
    Belated happy birthday, dude
    You're closer to being legal than I am, lol :D

  5. giradialkia
    May 9th, 2010 02:32 AM
    giradialkia
    God damn it, I'm getting worse. I'm really sorry, yet again I honestly tried to reply (albeit only a few days ago, but...) I typed out the full thing, and got an Application error from Opera, which made it close, so I went "Damn it, I'll try again later". Sorry, procrastination's a bi***.
    From a quick reply to over a month. Fecking irony. Anyway, no, that sounds easy- it's what I do. It's what I HAVE to do, our internet isn't worth trying to use, so I have to use Opera Mini all the time (literally).
    Well, the college party was good, but you can't beat a good aul night out with the lads.
    (Jesus, got another Application Error. I'm copying everything though, so I don't have to type it ALL again. Actually, I lost a good thousand characters there... I'mma redownload Opera about now, haha...)
    On that topic, what version do you use? 5.0, or 4.2..?
    (DAMN. Another Error. Right, I'm switching to 5.0 right now).
    ...
    (right, switched).
    Ok, this just keeps screwing up on me. 4th attempt, lol.
    My team is Typhlosion, Poliwrath, Hypno, Togekiss, Munchlax and Raichu. All around level 72, so I still haven't beaten Red, though I rarely get to play it, anyway.
    Oh, that Gold overworld is perfect, like the rest. Thanks SO much, you make life alot easier, :D.
    I'll actually have another job for you in a few weeks- spriting an OW of your character? I've not finished the Trainer sprite, but when I do I'll show you. It's essentially the design you showed me, but tweaked a bit.
    So, how're you doing? Sorry again for the month long wait . Hopefully I'll be a bit more diligent after the Leaving's done :/

  6. giradialkia
    April 5th, 2010 06:57 AM
    giradialkia
    Hallo! Lol.
    Mocks were shiiiiiiiiiiiiiiiiiiite. I did alright in Irish and Music, but nothing else. My tutor/form teacher actually took me aside and asked if anything was wrong. I said no, and that I was a lazy prick. Case closed. But I've not touched my computer in yonks now (Opera Mini ftw), so it's just studying, and occasional phone-internetting from now on.
    I'm really glad of the holidays, too- I took a wee break for two days last week, and went to my friend's place in Galway City.
    My college friend.
    It was BRILLIANT. There was this house party that I left at about half one, then about 7 of us went back to my friend's apartment and.. Kinda crashed. Well, some of them went back home after a while, others went to bed, til it was just me and this guy called Brandon, who decided for us to watch Wolf Creek at half 3. He fell asleep mid-film, which was good, coz I'm embarrassingly jumpy for any horror film, so... Yeah:D
    I got about an hour and a half sleep on the floor (it was surprisingly comfortable, more so than the armchair).
    Then the next day we saw Kick Ass. Man, see it. Just see it, it... It.. You have to see it, simple as that. It's fecking epic.
    Anyway, memory-pictures rock, I always take videos of drunken friends and piss them off the next day. Sounds like ye had great craic, so .
    Oooh, deceiving parents... Been there! Good thing you didn't get caught, lol.
    Drunk friends are great, though, they'll believe anything... I haven't got anything to back that up, but.. Yeah, that's all :D
    Anyway, I never thought about Zoroark having a different name- but you're right. Although I did some pretty cool sprites for Zoroa and Zoroark- animations and all- so I'll see what I'll do. It's a pity I can't go on the computer much, I was on a spriting-streak. Seriously, trees and mountains were coming out of my ears. I hope I can get back to it, it was really convenient:D No, but I'm glad I no longer depend on tiles made by others. It's funny to think there was a time when I couldn't even insert my own tiles- I'd have to use pre-made Roms with different tiles. Yeah, learning is great, lol.
    Anyway, regarding anything to do with the hack from now on, there's no rush on anything. I definately wont make any real progress til after the Leaving, so it's unimportant, to a certain extent.
    Anyway, overall, things are fine. My best friends' 18th- twins- is on Saturday, so.. BOOZE.
    Oh, yeah, I got Heart Gold! Got to Red in 3 days, but was twenty levels below, so.. I need time to level-grind, lol.

  7. giradialkia
    March 21st, 2010 07:02 AM
    giradialkia
    Jesus, I've never been this late. Really sorry, Andrew, everything's been hectic. I haven't actually spoken to any of my closer friends (you, Kai and Sav) here at PC in ages, which is retarded. (I wrote about twelve replies to this over the course of the two weeks, but I never got to finish, and ended up closing the browser for something). I've had to put a lot of work into school recently.. And it's so damn tedious.
    That said, I went out last night, and it was brilliant. I didn't have to spend a cent all night. It was my friend's birthday, but everyone bought my drinks as well :D Ah, I love people with money . Lol, jk.
    Anyway.. It feels strange to refer back to stuff we were talking about two weeks ago, so.. I'll be short and sweet.
    Disneyland, yes, was all round epic for me, too. I'd go again, no question:D
    (that was hilarious by the way, about those twins. Would have been even funnier if someone went "Hey, *one of the twin's names*, your the BOMB" really loudly. We did that to each other on the plane, til the teacher told us to stop joking about stuff like that :/)
    Oh, you're in an all lads school then? That'd be strange. I mean, not for you, surely you're used to it by now- I've always been in a mixed school. It's hard to imagine being in a monogender (wtf) school. (Ok, no, there HAS to be a proper word, in place of Monogender. I.. But...
    Hm.
    I got nothing).
    Anyway, thank you, I'm rather proud of my little teaser, I'm surprised I'm actually getting feedback on it. But unfortunately, I haven't worked on it in ages, I've been to preoccupied. That, and I'd probably have creative-block if I tried.
    Nevertheless, the team-thing: I didn't explain properly, at all. Here is exactly what the rival needs on their team- I'll explain the various things-
    Grass Type
    Fire Type
    Water Type

    Flying Type
    Normal Type
    Cool Type.
    Ok, the first three, in Italics- they depend on the starter chosen. For example, in Diamond, if you pick Turtwig, the Rival ends up with Infernape, Roserade, and Floatzel. It's to keep the team balanced.
    The Flying type, is that region's signature Flying-type Pokemon- I think I explained that, in my last comment. If I have Fakemon, then this Flying type'll be one. If not, then it's for you to decide.
    Normal type- self explanatory. Preferably something that can take a few hits, but isn't a total wall (I mean, nothing like Chansey, Snorlax or Miltank, else the battle's would take too long). Other than those, anything goes.
    And lastly, the "Cool Type". Basically, it's an uncommon, but not a rare/legendary Pokemon. Like Heracross, or... Grumpig, or Lucario- preferably not Heracross or Lucario, as Heracross's been done by both Green and Barry, and Lucario has turned into a noob's legendary Pokemon. But, be imaginative for this one- be random.
    Oh, yeah, for any of these, they can be from any Gen (even if you want Zoroark for the Cool- type, go for it), and any region.
    Ok, now that I've finally replied to you successfully, how the hell are you doing? How're those projects going?

  8. giradialkia
    February 27th, 2010 06:48 PM
    giradialkia
    Yeah, that too it's pretty uncanny, but wicked nonetheless.
    MOCKS ARE FECKING OVER. Yes!! And no homework for this weekend. I still don't really feel like going to school on Monday, though- I'm used to having major tests the last week of the term, ergo going back to school right after will feel really weird. I'll go in Monday and be all -.- lol.
    Yeah, me too. I'm always eating. After a night out, I'd get home at maybe 1.30 and put on a pizza. And devour it myself, haha.
    Oh, yeah, France is generally expensive for relatively mediocre food [/wordage]. I... Remember not buying much, specifically because of that:D
    Ah, croissants. I love them, but the ones we got for breakfast in France were... Hard. :/ Nuff said, eh?
    DisneyLand was brilliant, did you think? For me it was like this strange place that came from the imagination of a 6 year old, what with the pink castle and all x3. I loved the rides. I remember Space Mountain. I dunno, I think I spaced out or something while I was on it, as I'd only recollection of about 15 seconds of it (I mean, I remembered all the massive smoke/launch thing where you heard the countdown, but once the lights started going mad I just remember a few seconds of it. Strange, but it was still fun as hell).
    Oh yeah, I have a job for you, if you're up for it? Could you do overworlds of the HGSS Gold/Male hero sprite? I actually gave OW spriting a go yesterday, and... It left me totally perplexed how ugly I could make a tiny person :/ I mean spriting in general was my original specialty in anything related to hacking, and I've even been doing decent tiles recently (trees, Pokemon Centres, etc), but I suck at OWs, lol.
    Anyway, that's annoying, bout your ear. I hate when it's something like that- it's really irritating but you still can't do much about it. Like a bad toothache or something (they're freakin AWFUL..). I didn't know they could get infected by not popping, though. Lol, I remember when we went on the plane, a lad in my class (a bit feckless, to be honest) was convinced he'd go permanently deaf if he wasn't constantly chewing gum. Watching him try to throw away the old piece whilst getting a new one was hilarious, lol. So did you have much craic in the rooms there? At one stage, there were about 5 boys and 6 girls in my room. We played dares, haha '. Then again, that was second year, so I suppose ye were more mature and talked and such, as I would nowadays?? (eek, I still feel awkward, ha).
    Oh, by the way, for the hack, when you're the pseudo rival (ie, when the player is a girl), what kind of Pokemon do you like? Bear in mind, though- the rivals of the official games usually follow a theme thing- the starter that's strong against the player, the main Flying type of the region (Green has Pigeot in FRLG, Barry has Staraptor in DPPt, etc), and a Pokemon that's weak against the Player's starter. So leave those to me. But that leaves three slots for whatever you want, so... Go:D they can be from any region, too- but no Legendaries (of course), or other starters, please

  9. Lycaeus
    February 25th, 2010 03:06 PM
    Lycaeus
    Aren't we all d:

  10. Lycaeus
    February 25th, 2010 07:02 AM
    Lycaeus
    Pretty good, and yourself?

About Me

  • About Tox
    Biography
    My name's Andrew. I'm 20 and I'm Irish. That's pretty much all I've got.
    Interests
    Pokémon
    Final Fantasy
    Computers
    Game Design
    Drawing
    Anime
    Music
    Location
    Ireland
    Gender
    Male ♂
    Occupation
    Student
    Nature
    Relaxed
    Also Known As
    Andrew
  • Signature

Statistics

Total Posts
Activity by Forum
Visitor Messages
Blog
General Information
  • Last Activity: 3 Days Ago 10:37 AM
  • Join Date: August 5th, 2009
  • Referrals: 1

Friends

Showing Friends 1 to 2 of 2

Emblems

Emblem Showcase - 3 Total
  Emblem
Shipping Debates Easter Contest 3rd Position
Your art might not have been placed first or second, but it definitely made the Whimsicott fall in love! That's still an achievement, right?
Awarded: June 24th, 2011 07:42 AM
OH SNAP!
Oh dear, looks like you didn't manage to win any themes in the GT8 Anime Snapshots Contest, but managed to find join in and find some cool scenes!
Awarded: August 18th, 2011 11:53 PM
I said what?!
You shocked Pichu with your wit! Congratulations on winning a Pokémon General Caption Contest.
Awarded: November 30th, 2011 04:24 PM

All times are UTC -8. The time now is 07:15 PM.


Style by Nymphadora, artwork by Sa-Dui.
Like our Facebook Page Follow us on Twitter © 2002 - 2014 The PokéCommunity™, pokecommunity.com.
Pokémon characters and images belong to The Pokémon Company International and Nintendo. This website is in no way affiliated with or endorsed by Nintendo, Creatures, GAMEFREAK, The Pokémon Company or The Pokémon Company International. We just love Pokémon.
All forum styles, their images (unless noted otherwise) and site designs are © 2002 - 2014 The PokéCommunity / PokéCommunity.com.
PokéCommunity™ is a trademark of The PokéCommunity. All rights reserved. Sponsor advertisements do not imply our endorsement of that product or service. User generated content remains the property of its creator.