The PokéCommunity Forums  

Go Back   The PokéCommunity Forums > Members List
Sign Up Rules/FAQ Live Battle Blogs Mark Forums Read

Notices


G-Money G-Money is offline

Polychromatic Iridescence

Visitor Messages

Showing Visitor Messages 81 to 90 of 376
  1. SS01
    April 23rd, 2012 03:37 AM
    SS01
    No problem, Haha. When you want to know something like that, go to Smogon and look for thread "RNG Research". It's generally the best place to go as Bulbapedia's a Wiki so, you know, and Serebii steals half their content anyways.

    And I'm cheering against the B's btw. I've never liked the Bruins XD

  2. SS01
    April 22nd, 2012 04:18 PM
    SS01
    Oh okay, I'll put it back XD
    It's fine. I know the feeling haha.

    As for the odds, there's this (at the bottom), and this. This guy practically invented RNG, I trust him, if you want to see more just read through the RNG research thread, I'm sure there's more about it.

    IF THE SENS BEAT THE RANGERS TOMORROW WE PUT THEM OUT FOR THE SERIES \o/

  3. TheShinyEevee
    April 22nd, 2012 10:03 AM
    TheShinyEevee
    Heya,
    So I was stalking your profile to see if you were online (:3) and read that VV Down there by SS!
    So I'm just gonna copy and paste this to his profile too, but:

    The dead internal battery on R/S works like Emerald's RNG, because the regular RNG is based on the timing - when the timing messes up, the RNG "breaks" too. This basically means that is is totally possible to get shinies by SR, but whatever way you look at it it is RNG abuse, since you have to reset your file until you have an Early Shiny Frame. It means that you could Soft Reset forever and ever on a file and never get a shiny.
    However, there is the possibility to get RE shinies that aren't RNG clones, but people count it as RNG abuse anyway since you have to know the timing awfully similarly to RNGing.
    Yeah.
    I hope I helped (and that you could understand ) XD

  4. SS01
    April 22nd, 2012 02:59 AM
    SS01
    Okay. Its just that that post was kinda an overreaction imho. Would "Next time, could you please ask me before using my ideas" not have worked? I just find that if you hadn't mentioned it at all pretty much nobody would have noticed they were similar, and I don't think there would be any problem at all. Nobody looks at signatures anyway, lol. And I've got another idea for a sig. *puts on safety goggles*

    Oh, about the Ruby shiny frames, I have honestly no idea. I know from someone who knows a lot about these RNG-related things that SRing in Ruby with a dead battery is like SRing in Emerald, but I also know people who have gotten multiple RE shinies on Ruby with dead batteries. When mine gets here (assuming the battery is dry) I'll do some REing and when I get two (assuming I get two D: ) I'll check the IVs and natures to see if they are RNG clones.

    Oh, and Gen IV Masuda odds are 1/1639. Smogon, who originally discovered the Masuda method, basically tore apart the game's coding to find it, and their conclusion was 1/1639.

  5. SS01
    April 21st, 2012 12:47 PM
    SS01
    No, it's okay.

  6. SS01
    April 21st, 2012 12:40 PM
    SS01
    Sure, no problem. I took it out now though.

  7. SS01
    April 21st, 2012 12:31 PM
    SS01
    OMG SORRY
    I thought you said your idea was TSE's, I had asked her :'(

    EDIT: Sorry again, it's gone.

  8. SS01
    April 19th, 2012 12:24 PM
    SS01
    Oh, okay, sorry. I'll post now

  9. SS01
    April 19th, 2012 03:10 AM
    SS01
    Hey, do we put shiny FAQ in first post? Everyone seems to want to edit it, which is fine with me, but it's gonna be hard unless we put it in the first post I think.

  10. SS01
    April 18th, 2012 11:02 AM
    SS01
    OK. and you can edit it if you like, I gotta go fix Bulbapedia lmao, they gave me the wrong Gen IV odds XD

About Me

  • About G-Money
    Interests
    Shiny Hunting
    Location
    Boston
    Gender
    Male ♂
    Nature
    Jolly
    Club Memberships
    Shiny Hunter's Club
  • Signature
    Shiny Hunting Status:

    Path of the Dragon: 2/7
    Path of the Ghost: 7/18
    Path of the Starter: 5/18

Statistics

Total Posts
Activity by Forum
Visitor Messages
Blog
General Information
  • Last Activity: 3 Days Ago 09:18 AM
  • Join Date: January 26th, 2011
  • Referrals: 0

Friends

Showing Friends 1 to 20 of 22

Emblems

Emblem Showcase - 3 Total
  Emblem
The Easter Buneary got the best of you
Although you didn't win supportership in Buneary's Egg-Stravagant Easter Hunt, here's a bunny you can stare at anyway!
Awarded: April 27th, 2011 02:13 AM
Natural Born Leader
A Pokemon group you created has reached phenomenal heights - keep up the good work!
Awarded: January 4th, 2012 08:07 PM
Topical Master
We don't know how you do it, but the detail of your posts in Pokemon Clubs is something to behold!
Awarded: April 13th, 2012 07:52 AM

All times are UTC -8. The time now is 03:15 AM.


Style by Nymphadora, artwork by Sa-Dui.
Like our Facebook Page Follow us on Twitter © 2002 - 2014 The PokéCommunity™, pokecommunity.com.
Pokémon characters and images belong to The Pokémon Company International and Nintendo. This website is in no way affiliated with or endorsed by Nintendo, Creatures, GAMEFREAK, The Pokémon Company or The Pokémon Company International. We just love Pokémon.
All forum styles, their images (unless noted otherwise) and site designs are © 2002 - 2014 The PokéCommunity / PokéCommunity.com.
PokéCommunity™ is a trademark of The PokéCommunity. All rights reserved. Sponsor advertisements do not imply our endorsement of that product or service. User generated content remains the property of its creator.