Go Back   The PokéCommunity Forums > Creative Discussions > Game Development > Games Showcase

Notices
For all updates, view the main page.

Games Showcase This forum is for games which have a significant amount of progress. Only the most developed games are selected to go in here.
New threads in this forum are to be approved by a moderator before they are displayed.



View Poll Results: which nightmare ponyta looks better on page 6?
The first one 231 74.28%
The second one 87 27.97%
Multiple Choice Poll. Voters: 311. You may not vote on this poll

Closed Thread
Click here to go to the first staff post in this thread.  
Thread Tools
  #376    
Old October 8th, 2009 (06:10 PM).
Andinator's Avatar
Andinator
Got my Account Back
 
Join Date: Apr 2008
Gender:
Nature: Relaxed
By the way, I stoll have to give credit to gamefreak, cuz for my caterpie and magikarp sprite, i used the head as a base and worked from that
__________________



Click us!!!!!
My Poképet!!

ELECTIVIRE



  #377    
Old October 8th, 2009 (06:12 PM).
lizardman974's Avatar
lizardman974
I'm honestly just that awesome
 
Join Date: Oct 2008
Gender: Male
Nature: Adamant
Quote from Bulbapedia:

"Due to its low stats (Speed, however, at 80, being the highest) and the fact that it only has the move Splash until level 15, Magikarp is often considered the weakest Pokémon in existence."
__________________


  #378    
Old October 8th, 2009 (06:16 PM).
Andinator's Avatar
Andinator
Got my Account Back
 
Join Date: Apr 2008
Gender:
Nature: Relaxed
i made the caterpie and magikarp sprite cuz the game uses them in the original dex (which means aerodactyl will be coming up soon)
__________________



Click us!!!!!
My Poképet!!

ELECTIVIRE



  #379    
Old October 8th, 2009 (07:20 PM).
PatJamma's Avatar
PatJamma
♪I can hear my heart bell♪
 
Join Date: Feb 2008
Location: A secret place at Lake of Rage
Age: 20
Gender: Male
Nature: Relaxed
Quote originally posted by lizardman974:
Quote from Bulbapedia:

"Due to its low stats (Speed, however, at 80, being the highest) and the fact that it only has the move Splash until level 15, Magikarp is often considered the weakest Pokémon in existence."
oh yea? keep reading meanie! "Even though Magikarp is said to be the weakest Pokémon in existence, there are seven Pokémon weaker than it and one equal to it in terms of base stat average."
__________________
Lies! I was never here! Purple taste like crayons!
Signature under construction
  #380    
Old October 8th, 2009 (07:34 PM). Edited October 8th, 2009 by Jayje.
Jayje's Avatar
Jayje
The First Maker
Community Supporter
 
Join Date: May 2005
Location: Mountville, PA
Gender: Male
Nature: Relaxed
Send a message via AIM to Jayje Send a message via Windows Live Messenger to Jayje Send a message via Yahoo to Jayje
i gotta say that i'm diggin your game, man. the sprites are great and i like the story as well. good luck with it.
__________________

Pokemon Emerald TEAM CHALLENGE!!
  #381    
Old October 8th, 2009 (07:47 PM). Edited October 8th, 2009 by darthvagabond100.
darthvagabond100's Avatar
darthvagabond100
Pokemon ~NEBULA~ Creator
 
Join Date: Jan 2009
Lmao Imma make uberkarp haveuber states of 150 if you guys dnt stop messin with me bro PATJAMMA lol(ps... magikarp is raw.. long live magikarp)

Quote originally posted by Jayje:
i gotta say that i'm diggin your game, man. the sprites are great and i like the story as well. good luck with it.
Thx man when im done i hope everyone will enjoy it

Quote originally posted by Andinator:
i made the caterpie and magikarp sprite cuz the game uses them in the original dex (which means aerodactyl will be coming up soon)
Epic magikarp repose man lol better than anything I could have did
__________________



USEFUL STUFF: PRODUCTS I THINK U GUYS MIGHT LIKE

LEARN HOW TO MAKE MONEY WITH
CELL PHONES!!!Click this link>>> http://tinyurl.com/yaqyfop
(I'm doing it to haha)

WANNA COPY CONSOL GAMES?PS3, Xbox 360, Wii, Gamecube, Psp, Nintendo Ds, Playstation, Ps One, Ps2, Xbox, Dreamcast, And Game Boy/GameBoy Advanced...
Click this link>>> http://tinyurl.com/ygs3gas

LEARN HOW TWO DOMINATE MAFIA WARS!!!
Click this link>>> http://tinyurl.com/ycerrnu















  #382    
Old October 8th, 2009 (07:51 PM).
Andinator's Avatar
Andinator
Got my Account Back
 
Join Date: Apr 2008
Gender:
Nature: Relaxed
to tell u da truth, I just made the back. the front is from HG/SS sprite.
__________________



Click us!!!!!
My Poképet!!

ELECTIVIRE



  #383    
Old October 8th, 2009 (07:53 PM).
Spikey-Eared Pichu's Avatar
Spikey-Eared Pichu
Pichu-pi!
 
Join Date: Sep 2009
Location: My house
Gender: Male
Nature: Quiet
Send a message via AIM to Spikey-Eared Pichu
Quote originally posted by Andinator:
well sorry, but do you mind stating why?
I'm talking of Magikarp in general, your sprite of it looks great though.
  #384    
Old October 8th, 2009 (07:57 PM).
PatJamma's Avatar
PatJamma
♪I can hear my heart bell♪
 
Join Date: Feb 2008
Location: A secret place at Lake of Rage
Age: 20
Gender: Male
Nature: Relaxed
Quote originally posted by darthvagabond100:
Lmao Imma make uberkarp haveuber states of 150 if you guys dnt stop messin with me bro PATJAMMA lol(ps... magikarp is raw.. long live magikarp)
that post made my day right there!
__________________
Lies! I was never here! Purple taste like crayons!
Signature under construction
  #385    
Old October 8th, 2009 (08:00 PM).
darthvagabond100's Avatar
darthvagabond100
Pokemon ~NEBULA~ Creator
 
Join Date: Jan 2009
Quote originally posted by PatJamma:
that post made my day right there!
this forum is funny.u guys kill me lmao
__________________



USEFUL STUFF: PRODUCTS I THINK U GUYS MIGHT LIKE

LEARN HOW TO MAKE MONEY WITH
CELL PHONES!!!Click this link>>> http://tinyurl.com/yaqyfop
(I'm doing it to haha)

WANNA COPY CONSOL GAMES?PS3, Xbox 360, Wii, Gamecube, Psp, Nintendo Ds, Playstation, Ps One, Ps2, Xbox, Dreamcast, And Game Boy/GameBoy Advanced...
Click this link>>> http://tinyurl.com/ygs3gas

LEARN HOW TWO DOMINATE MAFIA WARS!!!
Click this link>>> http://tinyurl.com/ycerrnu















  #386    
Old October 8th, 2009 (08:01 PM).
Spikey-Eared Pichu's Avatar
Spikey-Eared Pichu
Pichu-pi!
 
Join Date: Sep 2009
Location: My house
Gender: Male
Nature: Quiet
Send a message via AIM to Spikey-Eared Pichu
*forehead slap* Oye...I can't believe this conversation is still going on...
  #387    
Old October 8th, 2009 (08:02 PM).
Andinator's Avatar
Andinator
Got my Account Back
 
Join Date: Apr 2008
Gender:
Nature: Relaxed
I'll do aerodactyl in two days (at least)
__________________



Click us!!!!!
My Poképet!!

ELECTIVIRE



  #388    
Old October 8th, 2009 (08:04 PM). Edited October 8th, 2009 by darthvagabond100.
darthvagabond100's Avatar
darthvagabond100
Pokemon ~NEBULA~ Creator
 
Join Date: Jan 2009
Quote originally posted by Andinator:
I'll do aerodactyl in two days (at least)
sweet cant wait to see it.. lol save me the trouble

Quote originally posted by Notch-Eared Pichu:
*forehead slap* Oye...I can't believe this conversation is still going on...
lol yea its over now... but Im gonna make uberkarp really raw though
__________________



USEFUL STUFF: PRODUCTS I THINK U GUYS MIGHT LIKE

LEARN HOW TO MAKE MONEY WITH
CELL PHONES!!!Click this link>>> http://tinyurl.com/yaqyfop
(I'm doing it to haha)

WANNA COPY CONSOL GAMES?PS3, Xbox 360, Wii, Gamecube, Psp, Nintendo Ds, Playstation, Ps One, Ps2, Xbox, Dreamcast, And Game Boy/GameBoy Advanced...
Click this link>>> http://tinyurl.com/ygs3gas

LEARN HOW TWO DOMINATE MAFIA WARS!!!
Click this link>>> http://tinyurl.com/ycerrnu















  #389    
Old October 8th, 2009 (08:06 PM).
Andinator's Avatar
Andinator
Got my Account Back
 
Join Date: Apr 2008
Gender:
Nature: Relaxed
haha. you shouldtell me whot other previous gen. pokemon will be in the pokedex
__________________



Click us!!!!!
My Poképet!!

ELECTIVIRE



  #390    
Old October 8th, 2009 (08:06 PM).
PatJamma's Avatar
PatJamma
♪I can hear my heart bell♪
 
Join Date: Feb 2008
Location: A secret place at Lake of Rage
Age: 20
Gender: Male
Nature: Relaxed
This is going to be better than anything that gamefreak will ever make.... maybe... i need to play Heartgold and see if it meets my expections and if it doesnt then this game will be better!
__________________
Lies! I was never here! Purple taste like crayons!
Signature under construction
  #391    
Old October 8th, 2009 (08:09 PM).
Andinator's Avatar
Andinator
Got my Account Back
 
Join Date: Apr 2008
Gender:
Nature: Relaxed
not unless this game gets a dual screen
__________________



Click us!!!!!
My Poképet!!

ELECTIVIRE



  #392    
Old October 8th, 2009 (08:14 PM). Edited October 8th, 2009 by darthvagabond100.
darthvagabond100's Avatar
darthvagabond100
Pokemon ~NEBULA~ Creator
 
Join Date: Jan 2009
Quote originally posted by Andinator:
not unless this game gets a dual screen
yea I feel you on that one.

Quote originally posted by PatJamma:
This is going to be better than anything that gamefreak will ever make.... maybe... i need to play Heartgold and see if it meets my expections and if it doesnt then this game will be better!
the thing about fan games is that you can implement your imagination
__________________



USEFUL STUFF: PRODUCTS I THINK U GUYS MIGHT LIKE

LEARN HOW TO MAKE MONEY WITH
CELL PHONES!!!Click this link>>> http://tinyurl.com/yaqyfop
(I'm doing it to haha)

WANNA COPY CONSOL GAMES?PS3, Xbox 360, Wii, Gamecube, Psp, Nintendo Ds, Playstation, Ps One, Ps2, Xbox, Dreamcast, And Game Boy/GameBoy Advanced...
Click this link>>> http://tinyurl.com/ygs3gas

LEARN HOW TWO DOMINATE MAFIA WARS!!!
Click this link>>> http://tinyurl.com/ycerrnu















  #393    
Old October 8th, 2009 (08:15 PM).
Andinator's Avatar
Andinator
Got my Account Back
 
Join Date: Apr 2008
Gender:
Nature: Relaxed
well, my friend is planning on releasing one soon. Ill see if i can get an early version XD
__________________



Click us!!!!!
My Poképet!!

ELECTIVIRE



  #394    
Old October 8th, 2009 (08:15 PM).
darthvagabond100's Avatar
darthvagabond100
Pokemon ~NEBULA~ Creator
 
Join Date: Jan 2009
Quote originally posted by Andinator:
haha. you shouldtell me whot other previous gen. pokemon will be in the pokedex
sure just as soon as I find out... lol
__________________



USEFUL STUFF: PRODUCTS I THINK U GUYS MIGHT LIKE

LEARN HOW TO MAKE MONEY WITH
CELL PHONES!!!Click this link>>> http://tinyurl.com/yaqyfop
(I'm doing it to haha)

WANNA COPY CONSOL GAMES?PS3, Xbox 360, Wii, Gamecube, Psp, Nintendo Ds, Playstation, Ps One, Ps2, Xbox, Dreamcast, And Game Boy/GameBoy Advanced...
Click this link>>> http://tinyurl.com/ygs3gas

LEARN HOW TWO DOMINATE MAFIA WARS!!!
Click this link>>> http://tinyurl.com/ycerrnu















  #395    
Old October 8th, 2009 (08:16 PM). Edited October 8th, 2009 by PatJamma.
PatJamma's Avatar
PatJamma
♪I can hear my heart bell♪
 
Join Date: Feb 2008
Location: A secret place at Lake of Rage
Age: 20
Gender: Male
Nature: Relaxed
hey is mew and mewtwo going to be in this game cuz if they are you should make mew before come mewtwo in the pokedex cuz i think it doesnt make sence to have mewtwo, a clone of mew, come before mew
__________________
Lies! I was never here! Purple taste like crayons!
Signature under construction
  #396    
Old October 8th, 2009 (08:17 PM).
Andinator's Avatar
Andinator
Got my Account Back
 
Join Date: Apr 2008
Gender:
Nature: Relaxed
i dunno about that. legendaries are usually only in their region's pokedex
__________________



Click us!!!!!
My Poképet!!

ELECTIVIRE



  #397    
Old October 8th, 2009 (08:29 PM).
darthvagabond100's Avatar
darthvagabond100
Pokemon ~NEBULA~ Creator
 
Join Date: Jan 2009
the final boss in the game is actually going to have mewthree
__________________



USEFUL STUFF: PRODUCTS I THINK U GUYS MIGHT LIKE

LEARN HOW TO MAKE MONEY WITH
CELL PHONES!!!Click this link>>> http://tinyurl.com/yaqyfop
(I'm doing it to haha)

WANNA COPY CONSOL GAMES?PS3, Xbox 360, Wii, Gamecube, Psp, Nintendo Ds, Playstation, Ps One, Ps2, Xbox, Dreamcast, And Game Boy/GameBoy Advanced...
Click this link>>> http://tinyurl.com/ygs3gas

LEARN HOW TWO DOMINATE MAFIA WARS!!!
Click this link>>> http://tinyurl.com/ycerrnu















  #398    
Old October 8th, 2009 (08:37 PM).
Andinator's Avatar
Andinator
Got my Account Back
 
Join Date: Apr 2008
Gender:
Nature: Relaxed
it better be a good sprite then
__________________



Click us!!!!!
My Poképet!!

ELECTIVIRE



  #399    
Old October 8th, 2009 (08:41 PM).
PatJamma's Avatar
PatJamma
♪I can hear my heart bell♪
 
Join Date: Feb 2008
Location: A secret place at Lake of Rage
Age: 20
Gender: Male
Nature: Relaxed
mew DNA + mewtwo DNA = mewthree?
__________________
Lies! I was never here! Purple taste like crayons!
Signature under construction
  #400    
Old October 8th, 2009 (08:44 PM).
darthvagabond100's Avatar
darthvagabond100
Pokemon ~NEBULA~ Creator
 
Join Date: Jan 2009
mew three the second clone of mew.. bio mechanically engineered to be a weapon of mass destruction by team infinity. and yea it better be a good sprite.whether I am gonna make it available to player i dunno yet...
__________________



USEFUL STUFF: PRODUCTS I THINK U GUYS MIGHT LIKE

LEARN HOW TO MAKE MONEY WITH
CELL PHONES!!!Click this link>>> http://tinyurl.com/yaqyfop
(I'm doing it to haha)

WANNA COPY CONSOL GAMES?PS3, Xbox 360, Wii, Gamecube, Psp, Nintendo Ds, Playstation, Ps One, Ps2, Xbox, Dreamcast, And Game Boy/GameBoy Advanced...
Click this link>>> http://tinyurl.com/ygs3gas

LEARN HOW TWO DOMINATE MAFIA WARS!!!
Click this link>>> http://tinyurl.com/ycerrnu















Closed Thread
Quick Reply

Sponsored Links
Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Minimum Characters Per Post: 25



All times are UTC -8. The time now is 03:51 PM.