The PokéCommunity Forums  

Go Back   The PokéCommunity Forums > Creative Discussions > Game Development > Games Showcase
Sign Up Rules/FAQ Live Battle Blogs Mark Forums Read

Notices

Games Showcase This forum is for games which have a significant amount of progress. Only the most developed games are selected to go in here.
New threads in this forum are to be approved by a moderator before they are displayed.

View Poll Results: which nightmare ponyta looks better on page 6?
The first one 231 74.28%
The second one 87 27.97%
Multiple Choice Poll. Voters: 311. You may not vote on this poll

Closed Thread
Click here to go to the first staff post in this thread.  
Thread Tools
  #1226    
Old January 23rd, 2010 (06:55 PM).
PapaLuLu27's Avatar
PapaLuLu27
boop
 
Join Date: Oct 2008
Gender: Male
Nature: Docile
This is a cool project :] I like the whole PokeHunt ideas and etc. I wish you luck on remaking the game. Sorry about the crash D: I'll be supporting you!
  #1227    
Old January 23rd, 2010 (07:56 PM).
Takashiiz's Avatar
Takashiiz
Phantom Champion Z: 13th Movie
 
Join Date: Jan 2009
Location: Pen Island
Gender: Male
Nature: Naughty
I'm loving the idea of the game.
Especially the sprites of the fakemon that were designed and the imagination of the story line!
I'm sorry for you about your crash hope you can get back on your feet and continue building this wonderful game.
:D
__________________
All roads lead me back to you.
____________________________________________

I'm signature crazy.

POKEMON SCARLET!
is too good for a banner
  #1228    
Old January 25th, 2010 (07:12 PM). Edited January 25th, 2010 by darthvagabond100.
darthvagabond100's Avatar
darthvagabond100
Pokemon ~NEBULA~ Creator
 
Join Date: Jan 2009
@JV: Thx man Im starting to back up every week now lol, also I have a request from you..

@Blubber: A tropius evo would be awsome

@Zane:Yeah your right, Thx for the luck man

@JdBean: Thx man and yea the vortex is like for space, its like collapsing stars and stuff, youl only see the bg once because its for a special battle. Just my touch to the game lol

@Xeyj: of course you can sprite man but only on one condition...You need to scratch sprite, I dont want your to splice ok I dnt know how to splice but I want to get u out of the habbit of doing so.

@empoleon: its for a very important battle with the enemy team and the volcano is for while in a volcano

@Cynic: lol your right thx

@Aelous: Dude that sounds soo much cooler

@Death 5 Shadow: I cant decide whether I want the team name to be nebula of infinity? HElP ME OUT GUYS??? any new suggestions?

@ Papa LuLu: thx for the support

@Takashizz: Cool name lol, and thx

Heres a new bug pokemon guys...HE has a evo that is bug/dragon so look out for that

Bug Type
__________________



USEFUL STUFF: PRODUCTS I THINK U GUYS MIGHT LIKE

LEARN HOW TO MAKE MONEY WITH
CELL PHONES!!!Click this link>>> http://tinyurl.com/yaqyfop
(I'm doing it to haha)

WANNA COPY CONSOL GAMES?PS3, Xbox 360, Wii, Gamecube, Psp, Nintendo Ds, Playstation, Ps One, Ps2, Xbox, Dreamcast, And Game Boy/GameBoy Advanced...
Click this link>>> http://tinyurl.com/ygs3gas

LEARN HOW TWO DOMINATE MAFIA WARS!!!
Click this link>>> http://tinyurl.com/ycerrnu















  #1229    
Old January 25th, 2010 (07:35 PM).
558122_DG's Avatar
558122_DG
Learning how to make mistakes
 
Join Date: Nov 2009
Gender: Male
WOW!. How do you manage to sprite like that! You bug fakemon looks really realistic :D
I love ALL your sprites. I think this will probably well worth my time playing once it is complete!

PS. you gotta teach me how to do that...no i mean it
__________________
This signature has been disabled.
Spoilers are forbidden in signatures
Please review and fix the issues by reading the signature rules.

You must edit it to meet the limits set by the rules before you may remove the [sig-reason] code from your signature. Removing this tag will re-enable it.

Do not remove the tag until you fix the issues in your signature. You may be infracted for removing this tag if you do not fix the specified issues. Do not use this tag for decoration purposes.
  #1230    
Old January 25th, 2010 (07:51 PM).
darthvagabond100's Avatar
darthvagabond100
Pokemon ~NEBULA~ Creator
 
Join Date: Jan 2009
Quote:
Originally Posted by 558122_DG View Post
WOW!. How do you manage to sprite like that! You bug fakemon looks really realistic :D
I love ALL your sprites. I think this will probably well worth my time playing once it is complete!

PS. you gotta teach me how to do that...no i mean it
LOL Thx man I will make a thread soon to help people with sprites But yea i started spriting seriously in september, but my first sprites were in april they were horrid O_o(but one thing I noticed is that the color and shade of the sprite is very important!!)

I remade rapidshore how is it?

__________________



USEFUL STUFF: PRODUCTS I THINK U GUYS MIGHT LIKE

LEARN HOW TO MAKE MONEY WITH
CELL PHONES!!!Click this link>>> http://tinyurl.com/yaqyfop
(I'm doing it to haha)

WANNA COPY CONSOL GAMES?PS3, Xbox 360, Wii, Gamecube, Psp, Nintendo Ds, Playstation, Ps One, Ps2, Xbox, Dreamcast, And Game Boy/GameBoy Advanced...
Click this link>>> http://tinyurl.com/ygs3gas

LEARN HOW TWO DOMINATE MAFIA WARS!!!
Click this link>>> http://tinyurl.com/ycerrnu















  #1231    
Old January 26th, 2010 (06:48 AM).
Gigatom~'s Avatar
Gigatom~
Pokemon Ruthenium Creator ~
 
Join Date: Jan 2010
Age: 19
Gender: Male
The Map looks good so far, a little tipp : The Stones in the water, use more space for them , not one stone on another stone and so on, you know ;)
Anyway, that doesn't really matter. Good Luck with this!

Gigatom~
__________________


Check out my deviantArt! :3
  #1232    
Old January 26th, 2010 (10:14 AM).
The Ominous Plains's Avatar
The Ominous Plains
I'll make Userbars for You!
 
Join Date: May 2009
Location: England
Age: 19
Gender: Male
Nature: Relaxed
Send a message via Skype™ to The Ominous Plains
Looking Great Darth!
Call it cliché but will the pragon/bug evo be a DRAGONfly? lol
__________________
  #1233    
Old January 26th, 2010 (01:00 PM).
blackmage856's Avatar
blackmage856
 
Join Date: Dec 2007
Age: 22
Gender:
Nature: Quiet
I cant believe I havent seen these before , the new versions of the pokemon (virus ditto for example) are amazing looking imo good luck !
__________________


  #1234    
Old January 26th, 2010 (02:03 PM).
The Cynic's Avatar
The Cynic
♥ These Perfect Abattoirs ♥
 
Join Date: Dec 2008
Location: Pavonis Mons
Gender: Male
Nature: Quirky
You certainly have excelled yourself with the bug fakemon. I don't know how you get it so realistic, its amazing! As for the map, while it is nonetheless very good, I prefer the original map in the first post of rapidshore. It has a more natural hue and the river (think its a river) segued into the sea much easier. Everything looks more realistic in the original map and (I believe it is the protagonist's home town) has a more natural,homely feel as opposed to the new one which has slightly more alien, synthetic feel. Whether or not your deliberately making it alien or not I'm not sure of. Keep up the great work and PM me if you need any help!

~The Cynic~
__________________

  #1235    
Old January 26th, 2010 (06:28 PM).
darthvagabond100's Avatar
darthvagabond100
Pokemon ~NEBULA~ Creator
 
Join Date: Jan 2009
@gigatom: Thx man, i might change the rocks I just wanted to see how they looked right there.

@The ominous plains: Lol nah but it will look more like a cool roach/beetle dragon lol

@black mage: Thx I like virus ditto

@the cynic: yeah! exactly, the waters a bit dull, kind of like a rainy day lol. I will change the color
__________________



USEFUL STUFF: PRODUCTS I THINK U GUYS MIGHT LIKE

LEARN HOW TO MAKE MONEY WITH
CELL PHONES!!!Click this link>>> http://tinyurl.com/yaqyfop
(I'm doing it to haha)

WANNA COPY CONSOL GAMES?PS3, Xbox 360, Wii, Gamecube, Psp, Nintendo Ds, Playstation, Ps One, Ps2, Xbox, Dreamcast, And Game Boy/GameBoy Advanced...
Click this link>>> http://tinyurl.com/ygs3gas

LEARN HOW TWO DOMINATE MAFIA WARS!!!
Click this link>>> http://tinyurl.com/ycerrnu















  #1236    
Old January 26th, 2010 (07:07 PM).
Vanitas~'s Avatar
Vanitas~
Ink Blot
 
Join Date: Feb 2009
Gender: Male
Nature: Bold
Long time no post, eh Darth? Just popping in to say the bug is cool, and to give my opinion of the map. *NOOB CRITIC entering* I like the design, but I'm not a fan of the trees. They look too rich compared to the rest of the tiles.
__________________
Theme | Credit | Family
D.Gray-man Fanclub
  #1237    
Old January 26th, 2010 (07:52 PM).
Vannah☆'s Avatar
Vannah☆
Proud Spriter of Torzach ^_^
 
Join Date: Nov 2008
Location: Illinois, USA
Age: 21
Gender:
Nature: Hasty
Hey, these fakes are pretty good. Kudos to you. ;D
__________________


Michael Jackson - Rest in peace, King of pop. Thanks for the memories.

Torzach's Forum! http://pokemontorzach.proboards.com/index.cgi


  #1238    
Old January 26th, 2010 (08:59 PM).
darthvagabond100's Avatar
darthvagabond100
Pokemon ~NEBULA~ Creator
 
Join Date: Jan 2009
@vanitas: thx bro long time no see and i get you about the trees, i wanna make the whole map rich in color. but not overdone.

@vannah: Thx and cool micheal jackson sprite lol
__________________



USEFUL STUFF: PRODUCTS I THINK U GUYS MIGHT LIKE

LEARN HOW TO MAKE MONEY WITH
CELL PHONES!!!Click this link>>> http://tinyurl.com/yaqyfop
(I'm doing it to haha)

WANNA COPY CONSOL GAMES?PS3, Xbox 360, Wii, Gamecube, Psp, Nintendo Ds, Playstation, Ps One, Ps2, Xbox, Dreamcast, And Game Boy/GameBoy Advanced...
Click this link>>> http://tinyurl.com/ygs3gas

LEARN HOW TWO DOMINATE MAFIA WARS!!!
Click this link>>> http://tinyurl.com/ycerrnu















  #1239    
Old January 27th, 2010 (01:27 PM).
558122_DG's Avatar
558122_DG
Learning how to make mistakes
 
Join Date: Nov 2009
Gender: Male
Well, here is a bit of critic on the map. Umm, the trees look square :/ they way they are placed are in big chunks of squares and straight lines, but the rest look good, enough (and the rocks are too close as mentioned). Just giving my crit.
__________________
This signature has been disabled.
Spoilers are forbidden in signatures
Please review and fix the issues by reading the signature rules.

You must edit it to meet the limits set by the rules before you may remove the [sig-reason] code from your signature. Removing this tag will re-enable it.

Do not remove the tag until you fix the issues in your signature. You may be infracted for removing this tag if you do not fix the specified issues. Do not use this tag for decoration purposes.
  #1240    
Old January 27th, 2010 (05:19 PM).
xeyj's Avatar
xeyj
Dark Type Enthusiast
 
Join Date: Nov 2009
Gender: Male
Darth, I changed my avatar to Spook, which is ghost type, i just made it from scratch, it evolves into Knightmare (ghost+fight)
__________________
If you're reading this you're too close.
  #1241    
Old January 28th, 2010 (08:19 AM).
blackmage856's Avatar
blackmage856
 
Join Date: Dec 2007
Age: 22
Gender:
Nature: Quiet
Oh the pokemon from hunts ? are they catchable ?
__________________


  #1242    
Old January 28th, 2010 (06:18 PM).
jdbean5's Avatar
jdbean5
Beginning Trainer
 
Join Date: Jan 2010
Location: Illinois
Age: 21
Gender: Male
Nature: Relaxed
really good sprites and mapping so far
__________________
Pokemon Y Friend Code:
1650-2011-5043
  #1243    
Old January 28th, 2010 (07:31 PM).
snap12's Avatar
snap12
Billie Jean is not my lover
 
Join Date: Apr 2009
Location: USA
Gender: Male
Nature: Lax
Quote:
Originally Posted by blackmage856 View Post
Oh the pokemon from hunts ? are they catchable ?
Definitely! That's kind of the point of them haha. There is still some debate though whether or not there will be a way to have a 2nd chance at catching the Hunt Pokemon if you mess up the first time...
__________________

V I I I. T h e . F u r r y . o f . D a n c i n g . F l a m e s
  #1244    
Old January 29th, 2010 (12:22 PM).
blackmage856's Avatar
blackmage856
 
Join Date: Dec 2007
Age: 22
Gender:
Nature: Quiet
I thought you had to hand the pokemon in as proof or something ? XD
Thanks for the reply
__________________


  #1245    
Old January 29th, 2010 (03:03 PM).
|Maximus|'s Avatar
|Maximus|
I'm back~
 
Join Date: Aug 2007
Age: 18
Nature: Adamant
The map? Great. Lots of detail

The graphics? Not so great. You probably shouldn't mix kyledove's low saturation tiles with those vibrant green colored trees. Try to recolor everything rather than just mix up colors.
  #1246    
Old January 30th, 2010 (05:42 AM).
Fish94's Avatar
Fish94
Freerunning Fish
 
Join Date: May 2009
Location: Newcastle, England
Age: 20
Gender: Male
Nature: Impish
Send a message via Windows Live Messenger to Fish94
Quote:
Originally Posted by blackmage856 View Post
I thought you had to hand the pokemon in as proof or something ? XD
Thanks for the reply
I'd imagine you just have to show the trainer the pokemon, or something. In the original FFXII system, you would kill the hunt and get an item, then return to the petitioner to prove that it was dead.
__________________
I support:

Alex's PokePet

Pylon the level 55 Electivire!
  #1247    
Old January 30th, 2010 (11:41 AM).
lizardman974's Avatar
lizardman974
I'm honestly just that awesome
 
Join Date: Oct 2008
Gender: Male
Nature: Adamant
Darth? What did you think of my Origin Deoxys shiny sprite?
__________________


  #1248    
Old January 30th, 2010 (05:43 PM). Edited January 30th, 2010 by darthvagabond100.
darthvagabond100's Avatar
darthvagabond100
Pokemon ~NEBULA~ Creator
 
Join Date: Jan 2009
How does my first route remake look guys?(I sprited the trees)



@lizardman: I the shiny version man thanx
__________________



USEFUL STUFF: PRODUCTS I THINK U GUYS MIGHT LIKE

LEARN HOW TO MAKE MONEY WITH
CELL PHONES!!!Click this link>>> http://tinyurl.com/yaqyfop
(I'm doing it to haha)

WANNA COPY CONSOL GAMES?PS3, Xbox 360, Wii, Gamecube, Psp, Nintendo Ds, Playstation, Ps One, Ps2, Xbox, Dreamcast, And Game Boy/GameBoy Advanced...
Click this link>>> http://tinyurl.com/ygs3gas

LEARN HOW TWO DOMINATE MAFIA WARS!!!
Click this link>>> http://tinyurl.com/ycerrnu















  #1249    
Old January 30th, 2010 (07:23 PM).
lizardman974's Avatar
lizardman974
I'm honestly just that awesome
 
Join Date: Oct 2008
Gender: Male
Nature: Adamant
Awesome! But what's the little square in the top left corner?
__________________


  #1250    
Old January 30th, 2010 (07:34 PM).
darthvagabond100's Avatar
darthvagabond100
Pokemon ~NEBULA~ Creator
 
Join Date: Jan 2009
lol my bad i dnt even know what that is..
__________________



USEFUL STUFF: PRODUCTS I THINK U GUYS MIGHT LIKE

LEARN HOW TO MAKE MONEY WITH
CELL PHONES!!!Click this link>>> http://tinyurl.com/yaqyfop
(I'm doing it to haha)

WANNA COPY CONSOL GAMES?PS3, Xbox 360, Wii, Gamecube, Psp, Nintendo Ds, Playstation, Ps One, Ps2, Xbox, Dreamcast, And Game Boy/GameBoy Advanced...
Click this link>>> http://tinyurl.com/ygs3gas

LEARN HOW TWO DOMINATE MAFIA WARS!!!
Click this link>>> http://tinyurl.com/ycerrnu















Closed Thread
Quick Reply

Sponsored Links
Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Minimum Characters Per Post: 25



All times are UTC -8. The time now is 10:37 PM.


Style by Nymphadora, artwork by Sa-Dui.
Like our Facebook Page Follow us on Twitter © 2002 - 2014 The PokéCommunity™, pokecommunity.com.
Pokémon characters and images belong to The Pokémon Company International and Nintendo. This website is in no way affiliated with or endorsed by Nintendo, Creatures, GAMEFREAK, The Pokémon Company or The Pokémon Company International. We just love Pokémon.
All forum styles, their images (unless noted otherwise) and site designs are © 2002 - 2014 The PokéCommunity / PokéCommunity.com.
PokéCommunity™ is a trademark of The PokéCommunity. All rights reserved. Sponsor advertisements do not imply our endorsement of that product or service. User generated content remains the property of its creator.