Conversation Between ilias_ and Shrew
1 to 15 of 21
  1. Shrew
    February 2nd, 2015 12:54 PM
    Shrew
    A loop?! That. Is. A Dream. Come True. Maybe I should hold off all my breeding projects until I get/beat ORAS!
    Oh oops, yeah I know what VGC is. I thought it was already in XY, when you challenge a person to flat doubles and it only lets you choose 4 pokemon out of 6. I was asking "Is it just doubles?" to ask if the non-doubles formats in the VGC rulebook were added or something. Oh okay, I get what you mean now. ^^;
  2. ilias_
    February 2nd, 2015 7:28 AM
    ilias_
    They made all the Mega stones available in ORAS! But 2 of them are just hard to get lol Yeah, there are 2 day-cares now. And there is a loop where the day-care is now so you can hatch eggs easily!

    Yeah, VGC is the official format, I thought you knew! Yeah it was in XY but the rules change every year. For example, last year only Kalos Pokemon were allowed but now every Pokemon from the the National Pokedex is allowed (except the legendaries like MewTwo etc)!
  3. Shrew
    February 1st, 2015 8:48 PM
    Shrew
    An unpopular opinion of mine was to hope that XY and ORAS would have an equal amount of mega stones available, so I'm glad to learn some are XY-exclusive.
    A friend told me yesterday how there's now 2 daycares. What else made breeding easier? :o
    Tell me more about the VGC format. Is it just doubles? Was it not there in XY?
    And okay I'll try. :P
  4. ilias_
    January 30th, 2015 4:18 AM
    ilias_
    ORAS Is great! I bought Alpha Sapphire! I like it although they made some items like impossible to get (like Garchompite and Lucarionite) lol but they made breeding easier and I love the new VGC format! It's definitely a great game! you better buy it soon :P
  5. Shrew
    January 29th, 2015 1:52 PM
    Shrew
    I'm also good. How are you enjoying ORAS and move tutors? I've yet to get it but like to hear from others anyways. :P
  6. ilias_
    January 27th, 2015 1:13 AM
    ilias_
    Hello! :) I'm good! How are you?
  7. Shrew
    January 27th, 2015 12:06 AM
    Shrew
    How's it going? :)
  8. ilias_
    May 31st, 2014 2:47 AM
    ilias_
    Thank you :)
  9. Shrew
    May 29th, 2014 11:19 AM
    Shrew
    Ooh thanks for notifying me. I think I'll enter so long as I don't procrastinate entering, haha. Good luck on finals. :)
  10. ilias_
    May 29th, 2014 2:44 AM
    ilias_
    Hey Shrew! Saw this on serebii

    Details of the next Battle Competition has been announced. This battle competition is the 2014 International Challenge June and runs for all regions at the same time. This competition runs standard VGC rules: A Double Battle competition, with only Pokémon in the Kalos Pokédex eligible, and only if they were hatched/caught in Kalos. It also restricts use of Mewtwo, Xerneas, Yveltal and Zygarde. Registration runs from June 12th to June 20th while the competition itself runs from June 20th to June 23rd. All people who participate will receive 1,000 PokéMile Points
    Are you going to participate? I won't cause my finals are on the same period :( damn lol
  11. ilias_
    May 20th, 2014 5:24 AM
    ilias_
    :P :P lol yeah it'd be great! Aaah that's so awesome, my summer break starts in ~ a month :( damn
  12. Shrew
    May 19th, 2014 7:10 PM
    Shrew
    Darn you caught me. ;) Battling some time would be nice, especially now that I'm on summer break.
  13. ilias_
    May 18th, 2014 11:26 PM
    ilias_
    I'm not gonna tell you what my team is :P :P we might battle against each other {XD} lol and yes, me too! I hope they bring Move Tutors back!
  14. Shrew
    May 18th, 2014 7:34 PM
    Shrew
    I sorta had the same problem with my Impish Mudkip, when I realized that the Stealth Rock wasn't possible, so I decided to also breed an offensive one. I think the biggest thing I'm looking forward to with ORAS is the possibility of move tutors. :P And it's awesome that your team is ready. What is it?
  15. ilias_
    May 17th, 2014 12:18 AM
    ilias_
    I saw all the moves that Tynamo (Eelektross) can learn but the info I had was for Gen. 5 and there were move tutors back in Gen.5 that they're not included in Gen.6 and you can't pass down those moves to the offsprings. :( There were no problems breeding Scraggy (Got it to learn Dragon Dance and Ice Punch) but I don't like it after all! lol anyway, I found my team.. Need to do some minor changes and I'm starting breeding again! yay! lol