The PokéCommunity Forums Fan Games Games Showcase Progressing Games
Demo Pokémon Clandestine Beta v1.5.5 - The Halloween Update

Progressing Games All game threads go in this forum. Come and check out the games in development, or make a thread for your own. Constructive criticism is welcome!


Reply
 
Thread Tools
  #76    
Old December 16th, 2017 (12:17 PM). Edited December 16th, 2017 by anduu.
anduu anduu is offline
     
    Join Date: Dec 2017
    Posts: 2
    which pokemon can we catch on Route 6? you forgot that in the pokemon encounter list btw :D
    Reply With Quote

    Relevant Advertising!

      #77    
    Old December 16th, 2017 (5:31 PM).
    buttjuice's Avatar
    buttjuice buttjuice is offline
       
      Join Date: Jul 2016
      Gender: Male
      Nature: Lax
      Posts: 97
      Quote:
      Originally Posted by anduu View Post
      which pokemon can we catch on Route 6? you forgot that in the pokemon encounter list btw :D
      My apologies for that. 30% Shroomish, 20% Psyduck, 19% Swadloon, 10% Skiploom, 10% Azumarill, 5% Quagsire, 4% Deerling, 1% Nuzleaf, 1% Lombre
      __________________
      Reply With Quote
        #78    
      Old December 21st, 2017 (10:23 PM).
      NatC NatC is offline
      Wannabe the very best
         
        Join Date: Dec 2017
        Location: Singapore
        Gender: Male
        Nature: Docile
        Posts: 2
        A few general comments that I have when playing this game.

        I really like the idea of you getting to choose how to reply in several situations - allows for yourself to determine how things go and how things are played out. However, a few 'bugs' here and there are really deterring the gameplay imo. For one, I can understand if your psychic teleporter was disabled for the initial part since you were made to fight your way back to your house, but it was disabled for the rest of the demo after that (given, I haven't actually completed it yet, but yeah). Also, this isn't really a bug per se, but sometimes, your level jumps were a bit too much to handle HAHA. I remember when I was continually getting frustrated because I had to run back to the pokemon center after every 1-2 battles because they would just be so frustrating. Same thing goes for gym battles - not being able to go back to the pokemon center might seem like a unique aspect of the game, but consider that at the start, you don't exactly have a lot of cash on hand, and potions and revives ain't cheap at the start either.

        All in all tho, I really like the way this is going. I hope to see more and more as you keep working on the game!
        Reply With Quote
        Reply

        Quick Reply

        Join the conversation!

        Create an account to post a reply in this thread, participate in other discussions, and more!

        Create a PokéCommunity Account

        Sponsored Links
        Thread Tools

        Posting Rules
        You may not post new threads
        You may not post replies
        You may not post attachments
        You may not edit your posts

        BB code is On
        Smilies are On
        [IMG] code is On
        HTML code is Off

        Forum Jump


        All times are GMT -8. The time now is 2:20 PM.