- 14
- Posts
- 16
- Years
- Seen Feb 27, 2021
Good afternoon
I request your support because I want to implement a part in my project to visualize the Unown text used in the UnownDex but I don't know if it is possible to do it in a "normal" way or how to do it if it is the case.
I originally planned to use the chamber wall visualization in the Alph Ruins:
But I realized that it was a big thing for the use I wanted to give it because I confused it with the character font used in the UnownDex. So I remembered that in Pokémon Crystal Clear the display of these characters font is used:
However I know that the author of Pokémon Crystal Clear does not publish the source code of his project, so I used the old school tools and I found that before using the
However, I don't know if the pointer 0xA0 is an existing instruction in the game in the special_pointers.asm file of "pokecrystal" because searching I only find the instruction
So I don't know if the 0xA0 pointer is found with an unidentified name or possibly the 0xA0 instruction was programmed by the author of Crystal Clear for this purpose.
Anyway, could someone help me to display the Unown text in this way please?
PS. I have the tutorials implemented in my project:
- Expand tilesets from 192 to 255 tiles
- Allow tiles to have different attributes in different blocks (including X and Y flip)
SPANISH:
I request your support because I want to implement a part in my project to visualize the Unown text used in the UnownDex but I don't know if it is possible to do it in a "normal" way or how to do it if it is the case.
I originally planned to use the chamber wall visualization in the Alph Ruins:
Spoiler:
But I realized that it was a big thing for the use I wanted to give it because I confused it with the character font used in the UnownDex. So I remembered that in Pokémon Crystal Clear the display of these characters font is used:
Spoiler:
However I know that the author of Pokémon Crystal Clear does not publish the source code of his project, so I used the old school tools and I found that before using the
writetext
command he uses the command special
0xA0, I suppose to indicate use the Unown font instead of the normal font.
Spoiler:
However, I don't know if the pointer 0xA0 is an existing instruction in the game in the special_pointers.asm file of "pokecrystal" because searching I only find the instruction
DisplayUnownWords
, but this is the one used precisely to display the letters in the cameras of the Alph Ruins like the 1st one I showed, plus it has to be used on a map with the Tileset "ruins_of_alph" and set the letters based on the Tileset in the files unown_walls.asm and script_constants.asm, while in Pokémon Crystal Clear uses the same character table to write the text, only that it is displayed with another font.So I don't know if the 0xA0 pointer is found with an unidentified name or possibly the 0xA0 instruction was programmed by the author of Crystal Clear for this purpose.
Anyway, could someone help me to display the Unown text in this way please?
PS. I have the tutorials implemented in my project:
- Expand tilesets from 192 to 255 tiles
- Allow tiles to have different attributes in different blocks (including X and Y flip)
SPANISH:
Spoiler:
Buenas tardes
Solicito su apoyo porque quiero implementar una parte en mi proyecto para visualizar la escritura Unown usada en la UnownDex pero no se si es posible hacerlo de forma "normal" ni como hacerlo si es el caso.
Originalmente tenía pensado usar la visualización de las paredes de las cámaras en las Ruinas Alpha:
Pero me di cuenta que era algo grande para el uso que le quería dar porque lo confundí con la fuente de caracteres usada en la UnownDex. Así que recordé que en Pokémon Crystal Clear se usa la visualización de estos caracteres:
Sin embargo yo se que el autor de Pokémon Crystal Clear no hace publico el código fuente de su proyecto, así que use las herramientas de la vieja escuela y encontré que antes de usar el comando writetext usa el comando special 0xA0, supongo que para indicar usar la fuente Unown en vez de la fuente normal.
Sin embargo no se si el puntero 0xA0 es una instrucción existente en el juego en el archivo special_pointers.asm de "pokecrystal" porque buscando solo encuentro la instrucción DisplayUnownWords, pero esta es la que se usa justamente para visualizar las letras en las cámaras de las Ruinas Alpha como la 1ra que mostré, además de que se tiene que usar en un mapa con el Tileset "ruins_of_alph" y programar las letras en base al Tileset en los archivos unown_walls.asm y script_constants.asm, mientras que en Pokémon Crystal Clear se usa la misma tabla de caracteres para escribir el texto, solo que se visualiza con otra fuente.
Así que no se si el puntero 0xA0 se encuentra con un nombre no identificado ó posiblemente la instrucción 0xA0 fue programada por el autor de Crystal Clear para este efecto.
Como sea, alguien me podría ayudar para poder visualizar el texto Unown de esta manera por favor?
Solicito su apoyo porque quiero implementar una parte en mi proyecto para visualizar la escritura Unown usada en la UnownDex pero no se si es posible hacerlo de forma "normal" ni como hacerlo si es el caso.
Originalmente tenía pensado usar la visualización de las paredes de las cámaras en las Ruinas Alpha:
Pero me di cuenta que era algo grande para el uso que le quería dar porque lo confundí con la fuente de caracteres usada en la UnownDex. Así que recordé que en Pokémon Crystal Clear se usa la visualización de estos caracteres:
Sin embargo yo se que el autor de Pokémon Crystal Clear no hace publico el código fuente de su proyecto, así que use las herramientas de la vieja escuela y encontré que antes de usar el comando writetext usa el comando special 0xA0, supongo que para indicar usar la fuente Unown en vez de la fuente normal.
Sin embargo no se si el puntero 0xA0 es una instrucción existente en el juego en el archivo special_pointers.asm de "pokecrystal" porque buscando solo encuentro la instrucción DisplayUnownWords, pero esta es la que se usa justamente para visualizar las letras en las cámaras de las Ruinas Alpha como la 1ra que mostré, además de que se tiene que usar en un mapa con el Tileset "ruins_of_alph" y programar las letras en base al Tileset en los archivos unown_walls.asm y script_constants.asm, mientras que en Pokémon Crystal Clear se usa la misma tabla de caracteres para escribir el texto, solo que se visualiza con otra fuente.
Así que no se si el puntero 0xA0 se encuentra con un nombre no identificado ó posiblemente la instrucción 0xA0 fue programada por el autor de Crystal Clear para este efecto.
Como sea, alguien me podría ayudar para poder visualizar el texto Unown de esta manera por favor?