hello do you speak french?!

Greetings, Créhelf. It's interesting to know that there are French speaking members here. Now I know who to go to when I need help with my homework. XD

Anyway, seeing as how this is an English speaking forum, you may have some difficulty towards understanding the things that go on here but seeing as how you seem to have the basics of the English language, I'm sure you'll have no hard time with the "converting" proccess. Of course, I never truly knew another language other than English and people say that it's one of the hardest languages to learn.

I'm not really sure what you mean by events, but shiny, I think that hints that you want some shiny Pokemon, no? Well, you should try looking over at the Pokemon discussion boards. I'm sure one of those would have what you're looking for. Since I rarely go to those boards, I wouldn't know where to link you to.. since there really isn't a description as to what exactly you need.. as far as I can see.

Anyway, as everyone said, be sure to read *and follow* the rules listed here and have a nice time. Hope your learning experience here would be a good one. I mean, after all, with English everywhere on this forum, surely you'll end up leaving with more than you intended.

Bonjour créhelf !

Q'est-ce que tu signifies avec des 'events' ? :x
Tu as +200 shinies? o_o
C'est incroyable :o

However, like Lettursnumbers said, this is an English forum. :x

Well, um, welcome here and enjoy your stay anyway :'D

Google translator stays the best XD yes shinys 200 I am SH ^^ ' and in fact I have évenements 20, and I look as shaymin for film 11 etc...
Thank you has all and I translate all that I write mainteant and what I read! XD
In the fact, nobody would not like to be exchanged darkrai amia pokémon to store(tidy up) 2 against electivire fr PKTP ( pokétopia ) lv.51 got(touched) by a level.
Or magmortar fr PKTP ( pokétopia ) lv.50 not got(touched)

bonjour et profitez de votre séjour!
It's amazing what google translater can do! lol, but please stay!

Salut, et bienvenue sur les forums ^^ Quel pays viens-tu? La France? Je suis du Canada malheureusement, et ma langage maternelle, c'est anglais, mais je suivais les classes de français depuis presque sept ans. Si tu voudrais une amie, je suis ici pour toi, et je suis amicale, donc, tu trouveras que tu peux facilement être mon ami ^^ Si t'as besoin d'aide avec les traductions, je peux t'aider quand même, car Google Translator ne fait pas toujours les bonnes traductions entre les langues. J'espère que t'as beaucoup de fun ici, et que tu trouves tous les shinies et les Pokémons que tu voulais :3

Hello, and welcome to the forums ^^ What country are you from? France? I'm from Canada unfortunately, and my mother tongue is English, but I've taken French classes for almost 7 years. If you would like a friend, I'm here for you, and I'm friendly, so, you'll find that you can easily be my friend ^^ If you need help with translations, I can help you, too, since Google Translator doesn't almost present good translations between languages. I hope you have a lot of fun here, and that you find all the shinies and Pokémon that you wanted :3

oh merci!je cherche particulièrement des events,donc j'ai su que ce site été très bien!
je me suis donc inscrite,mais quelle galère l'anglais!je suis pas douée en ça!--'
je fais aussi souvent des distributionde fans mades sh à la GTS et j'ai deja reçu deux events dont un fan made et un beau jirachi japonais n.5 de hoenn tout frais!
donc souvent j'informerai mes distributions d'events sh fans mades!
là ,un porygon sh nommé informatik est parti contre le jirachi japonais,un poussifeu shiny nommé fireshiny va apparaitre contre un pikasurf.
au fait je suis française,mais je pars en belgique vivre mardi prochain.

Oh thank you! I look particularly for events, thus I knew that this site be very well! I thus joined, but which galley(bad adventure) English! I make so often distributionde mades sh fans in the GTS and I have deja received two events whose fan made and a beautiful Japanese jirachi n.5 of very fresh hoenn! Thus often I shall inform my distributions(castings) of events sh mades fans! There, a named(appointed) informatik porygon sh left against the Japanese jirachi.A named(appointed) fireshiny poussifeu shiny goes apparaitre against a pikasurf.

je suis française,et je pars vivre en belgique mardi prochain!je cherche les events surtout,et je suis contente que tu veuille bien être mon amie!;o
je fais souvent des distribution de fanes mades et là un kaiminus sh fan mades va apparaitre contre un celebi n.70 et plus event!
merci encore!

I am French, and I leave living in Belgium next Tuesday! I look for events especially, and I am satisfied that you please want to be, my friend!; o I often make distribution(casting) of make hay mades and there a kaiminus sh fan mades goes apparaitre against a celebi n.70 and more event!
Thank you still!

Last edited:
Hey bien le bonjour mamzelle :D
Ça va bien ?? Cool une française :)
Je suis un p'tit québécois et il me fera un plaisir de t'aider aussi bien avec les pokes qu'avec ton anglais si tu as des difficultés... On peut même devenir ami si ça te dis :)

Passe une bonne journée et donne des nouvelles ;)

Ah je vois, je vois ^^ Je viens de t'envoyer une requête d'ami. Cherche-la dans ton profil. C'est une notification et tout que tu dois faire, c'est cliquer sur "Accept".
Tu vas vivre en Belgique? Mon ami m'a dit que l'accent en Belgique est affreux en comparaison de l'accent français, et difficile à comprendre. Je veux y visiter un jour cependant.
Je ne sais rien au sujet des événements malheureusement. Je suis ici juste pour poser des questions au sujet de mes Pokémons, leurs attaques, et leurs statistiques. Je n'ai aucun intérêt avec les shinies et les Pokémon rares. Je joue pour le fun. Je peux demander à quelqu'un plus intime que moi, si tu veux. J'ai déjà fait des bons amis sur ces forums et ils sont les experts avec le Pokémon et les événements.
C'est dommage qu'il n'y a pas beaucoup de francophones sur ces forums x.x;' Je veux pratiquer ^^
Je dois te demander: quels événements exactement? Que veux-tu? xD Les batailles contre les autres utilisateurs, les échanges, les vrais événements de Nintendo; quoi? Il faut savoir avant de demander à mes amis anglais ^^

Basically: I added Créhelf as a friend, explained how to accept the request, explained that I want to go to Belgium / Europe, explained I'm not knowledgeable in the area of events and that perhaps I can inquire with someone else for him and translate their response to a clear French, explained that I've no interest in shinies and rare Pokémon, explained that it's too bad there's no more Francophones on the forum, and asked for specification of "events".

c'est vrai l'accent belge est hem --'
on pige rien!mais je n'ai pas d'accent!ouf!--'
une requète d'amis?est bien elle ne marche pas TT quand je clique (même connéctée)il me marque acces denied --' et pourtant je suis connéctée!et il ne me reconnais pas...TT
et je cherche le plus d'events que je n'ai pas..surtout ceux qui ne sont pas en france ou en belgique,comme shaymin movie 11 etc...niveau combats je chouchoute mes pokémons,mais alors mes n.100 sont nuls!merci a vous deux de m'aider!:D
malheuresement je n'ai plus de wifi lundi.jusqu'a dans longtemps.et ensuite en aout je pars une semain au wolrds pokémon TCG!
et oui je suis 3 française.

TT la requète marche pas,enfin je vais réessayer!et l'accent belge j'éspère ne pas le choper!--''
je cherche particulièrement les events qu'il n'y a pas en france n'y en belgique..les combats,ne m'interessent pas trop...-_-

Last edited:
Hum, plutot étrange que les friend-request ne fonctionnent pas...
Cela dit, je peux peut-etre farfouiller un peu pour te trouver des bons events... J'ai présentement sous la main quelques Darkrai distribué aux États-Unis récemment et je suis sur le point de recevoir quelques Deoxys d'un event des É-U aussi, si jamais ça t'intéresse, je peux t'en garder aussi longtemps que tu le veux, le temps de te trouver un nouveau access au Wi-Fi :)

^^ J'espère que ton déménagement va bien. Souviens-toi ce site car on ne veut pas que tu disparais.
Salut Le_Avatar =< Je t'ai ajouté comme un ami il y a cinq minutes. Nous, les francophones, devons réunir! Peut-être on peut faire un groupe pour les personnes qui peuvent parler français << Même si mon français n'est pas bon de tout xDD Beaucoup de personnes aiment dire que j'utilise un traducteur comme Google -.-;'

Summary: Wished him a good time moving, told him to come back, added Le_Avatar as friend, thinking of making a group for Francophones

ENGLISH.
Yes, I also speak French, but this is where translation tools online come in handy. You know, I am really sick of people replying multiple times to introductions when it's basically the first rule in the New Users / Welcome Rules. Not to mention this an English forum, so posts should stay in English. =/ If you want to go have conversations in French, take it to your profiles or private message. Le Avatar and Irene, do NOT reply multiple times to a welcome thread. ONLY the thread creator may do so. Please follow the NU/W rules and post in English, that's all I ask. x_o That said, welcome to PC, créhelf. Hope you find everything most enjoyable, and you try to post in English. ;) You'll learn as you go along. We won't bite if you mess up some words. You'll be fine, so have fun!

FRENCH
Spoiler:

Last edited:
Oh, how I wish I spoke French now... but I suppose that's why there is a rule for that.

None-the-less, welcome to PokéCommunity! Don't worry, there are many people here that do not speak English well. This is a great place, full of really nice people, that will most definetly help you learn. I hope that you enjoy yourself here, and have fun! :)

Welcome to PokeCommunity!
Hope your stay here is good and you make lots of friends!
Hopefully you understood that.. =P

Thank you, has all and irène and le_avatar let us continue by MP! ^^ yes it would indeed be if a French-speaking group could open....
At least thank you for your reception! And lives the translators!

Back